keskiviikko 17. kesäkuuta 2009

Treeneissä



Päästiin tänään treenaamaan lähestulkoon auringonpaisteessa. No oli siellä pilviä ja harmaatakin, mutta ei sentään satanut. Mentiin SM-kisoijen rataa viime viikonlopulta, oisko ollut maxien joukkuerata. Ei mikään mahdoton, kepeille meno oli täydestä vauhdista, ja pari hanakalaa putkeenvientiä, muuten ihan perusrata.

Blondin kanssa me ei menty radan loppuosaa, koska siellä oli puomi ja A. Mutta alku mentiin normaalin radan tavoin, ja hyvin meni. Kunhan ohjaaja oli aikaisessa kääntämässä täyskäännöstä ja vääntämässä pakkovalssilla putkeenmenoa, niin kyllähän se sujui. Kentän laidalla treenailimme itsekseen kosketusalustaa ja kokeilimme sitä myös A:n alastulolla. Helppoa hommaa Blondin mielestä. :o)

Pommilla olikin varmaan kivoimmat treenit tänä vuonna. Tai ainakin sen jälkeen kun se sai juosta talvella vapaana maneesissa vinkulelun kanssa... Mä menin sen kanssa ensin radan pariin kertaan, ja Pommi meni ihan hienosti. Viimeistä keppiä ei meinannut malttaa mennä ja kontaktit oli mitä oli, mutta muuten koira oli hanskassa. Mulla oli kunto noiden ratojen jälkeen ihan finaalissa ja Pommi oli vasta päässyt vauhtiin. Kysyin, joskos treenikaveri Ville menisi radan Pommin kanssa, hän kun on "tunnettu" juoksunopeudestaan ja kunnostaan. Suostuihan se mukisematta. :o)Pommi oli niin onnessaan. Tuo parivaljakko lensi, oikeesti kerrankin Pommi sai revitellä ihan täysillä, ja kyllä sai mennä Villekin. Hienon näköistä menoa, katselin että "vau, onko tuo mun koira?". Ei se virheetön rata ollut keppien ja kontaktien osalta, mutta se vauhti! Pommi on agressivinen, raivokas ja nopea, mutta mun kanssa se ei pääse oikeuksiinsa kun en pysy sen tahdissa. Ja lisäksi mulla on se luottopula Pommia kohtaan, joka saa mut jännittämään hirmusesti. Oli kiva ja valaiseva kokemus katsoa omaa koiraa sivustaseuraajana. Koutsi on aina ollut sitä mieltä, että Pommi on upea agilitykoira ja mun pitäisi panostaa siihen enemmän. Josko sitä nyt alkaisi vihdoin uskoa ja keräisi rohkeutta ilmoittaa Pommi kisoihin. Enköhän mä sen kanssa 1-luokassa pärjäisi itsekin, pyydetään sit pikajuoksija apuun kun radat vaikeutuu. ;o)

Ei kommentteja: