keskiviikko 9. joulukuuta 2009

Elossa ollaan

...vaikka Blogin päivitys on ollut laiskan puoleista. Ei vaan tunnu aika ja energia riittävän kaikkeen.

Mulla on perjantaina taas iso teoriakoe koulussa, se jännittää ja päntätä täytyisi vielä vaikka kuinka paljon. Sitten alkaakin onneksi opiskeluista noin kuukauden mittainen joululoma. Tai no, mun kohdalla lukemista ja oppimista tulee kuitenkin, koska olen menossa tammikuun ekana viikonloppuna koulutusohjaajan peruskurssille. Olin menossa sinne vähän henskeleitä paukutellen, että kyllä mä nyt agilitystä paljon tiedän. Sitten pamahti sähköpostiin kirjallisuus-lista, mikä pitää olla luettuna ennen kurssia. Voi morjens.


Lauantaina aion mennä turistiksi messarin koiranäyttelyyn. Olen vähän anti-näyttely ihminen, mutta nyt olen innostunut siitäkin, lähinnä koirahieroja-opintojen myötä. Aion mennä tarkkailemaan kulmauksia ja liikkeitä hieman "uusin" silmin. Parsonit tulee varmaan katsastettua, samoin menen tutustumaan valkkareihin, sillä se on edelleen kesän suunnitelmissa, ja yksi kasvattaja jonka kanssa olen ollut yhteyksissä, on tulossa paikalle. Aion myös mennä norkoilemaan suomen ajokoirien kehän vierelle, koska siellä on tapana lukea arvostelut ääneen yleisölle. Se on varmaan mielenkiintoista ja opettavaista. Shoppailultakaan ei varmasti voi välttyä tuossa tapahtumassa, ainakin uusi Back On Track -takki kiinnostaisi.


Koirille kuuluu ihan hyvää. Blondi on oma hömeli itsensä, tulee salaa yöllä peiton alle ja on tullut tosi ahneeksi ruualle. Pommin korvatulehdus meni lääkkeillä ohitse. Selkä sillä jumittaa jonkun verran, sitä hoidan epäsäännöllisen säännöllisesti. Meillä on semmoinen puolen kerroksen korkeusero alakerrassa parin huoneen välillä. Rappuset on tosi isot ja syvät, ja liukkaat. Ja niitä koirat juoksee ihan hirveellä vauhdilla, ja hyppää vinossa kulmassa ja liukastelee. Tarvisi kehitellä joku liimattava matto rappusille, mutta kun nekin on niin rumia tai vaikeita pitää siistinä. Agitreeneissä on käyty noin kerran viikossa, tosin nyt on taas tulossa taukoa pari viikkoa. Meidän treenit siirtyy onneksi jouluviikolla normaaliin rytmiin, paikkaan ja päivään, nyt on ollut treenit lauantai-iltapäivässä, ja se on aika hankalaa.
Ei siis mitään kummempaa; Joulua odotellaan jo, että saisi hieman rauhoittua ja vaan olla möllöttää.

Ei kommentteja: