tiistai 29. huhtikuuta 2008

Tuli vaan mieleen...

Hauska kuunnella kun töissä huonekaveri (myyntimies) puhuu ensin puhelimessa asiakkaan kanssa ja hetken kuluttua vaimonsa kanssa. Mikä ero! Onko se sama mies ollenkaan?! Hassua. :o) Ekalla kertaa puhelimessa itsevarma, asiansa osaava, kovaääninen ja rempseä mies. Tokalla kertaa hiljainen hissukka tossukka, joka kiltisti kirjoittaa ylös kauppalistaa. Auts!

Mun ex-mies oli semmoinen, että tiesin sen puhelimessa puhumistyylistä heti kenen kanssa se puhui. Jotenkin naurettavaa, että aikuinen mies suunnilleen lässyttää puhelimeen äidilleen puhuessaan. Kavereille ollaan tosi rempseitä ja kiroillaan enemmän, käytetään äijä-kieltä... Ehkä tuommoiseen syyllistyy itsekin, huomaamattaan. En tiedä. Tuli vaan mieleen...

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Mä tunnustan, Jari tietää jos mä puhun puhelimes äiteen, siskoni tai muun pohojalaasen kans. Mä puhun sillon "äidinkieltäni", ne kun ymmärtää sitä, tai se tuloo aina luannostaan niis tilanteis ;-)Muuten oon oppinu puhuun tätä yleiskieltä, kun en oo tullu muuten ymmärretyksi :-)

Taina, pohojalaane