keskiviikko 22. lokakuuta 2008

Kalliita avaimia

Kävin tänään Nokialla semmoisessa pienessä lukkoliikkeessä teettämässä lisää avaimia asuntooni. Omistajapariskunta oli varmaan siinä hieman yli 60 -vuotiaita ja liike on tainnut olla heillä suunnilleen kolmekymmentä vuotta. ;o) Teetin neljä avainta. Täti teki ne ja laittoi ne tiskille. Sitten hän rupesi laskemaan hintaa ääneen päässään. Mulla ei ollut hinnasta mitään käsitystä, joten olin melko äimistynyt kun laskutoimitus meni suunnilleen näin: 36, 72, ööö, 106... Tässä vaiheessa aloin jo hieman ihmetellä, että kuinka helkkarin kallista voi olla avaimen tekeminen. Sitten täti pääsi laskutoimituksensa päätökseen ja totesi: "anna nyt vaikka kaksikymppiä". Aaaarggghhh! Eurothan on ollut vasta noin 6,5 vuotta käytössä! Ja tämä täti edelleen laski hinnat yhteen markoissa ja sit muutti sen loppusumman joksikin pyöreäksi eurosummaksi. Mä olen jo suunnilleen unohtanut markkojen olemassaolon ja niiden kurssin. Edes mun äiti ei enää ajattele hintoja euroissa. Mutta onneksi Nokian yritysmaailmasta löytyy vielä tämmöisiä arkeologisia aarteita. :o))

1 kommentti:

Virpi kirjoitti...

Oi ku suloista!!