lauantai 16. toukokuuta 2009

Takut:ien kisat

Blonkun kanssa käytiin tänään Takut:ien kisoissa kokeilemassa onneamme. Kotiintuomisina oli 3. sija 10 virhepisteellä ja HYL. Ihan hyvä mieli jäi kuitenkin, ja ehkä jonkinlaista edistymistä oli havaittavissa. Ekalla radalla meni alastulokontaktit kaikki hyvin, mistä olin iloisesti yllättynyt. 10 pojoa tuli riman pudotuksesta (heti eka hyppy) ja huonosta kepeille menosta. Muuten meno oli hyvää ja koira hanskassa. Radat oli aika kiemuiraisia kakkosen radoiksi, mikä kyllä sopi meille ihan hyvin.

Tokalla radalla heti neljäs este oli puomi, ja Blondi hyppäsi sen alastulon todella korkealta. Niin korkelta, että sattuikin sitten alastullessaan osumaan vielä sille kontaktiosuudelle. Mulla oli kuitenkin jo mennyt siinä vaiheessa pasmat sekaisin, ja koira karkas edessä olevaan putkeen. Seuraavat esteet sähellettiin, mikä oli kyllä ihan mun omaa vikaa. Mutta A:n alastulo oli niin upea!! Blondi hiipi hiljaa alas ja katsoi mua, että koska saa tulla?! KIsatilanteessa!! Hieno neiti.

Ihan hyvä mieli siis jäi, valoa tunnelin päässä. Tein kontaktit nyt hieman erilailla, tavalla jota olen vasta pari viikkoa käyttänyt, joten katsotaan. Edelleen koitan pysyä koiran edellä ja juosta ohi kontaktiesteellä, mutta nyt sit käännyn kunnolla rintakehä koiraa kohtaan, katson silmiin ja osoitan sormella kontaktia. Mun pitäisi siis suunnitella etenemiseni ja pistää kenkää toisen eteen aina niin vilkkaasti, että olen siellä alastulolla ennen koiraa. :o) Että semmossii... ensi viikolla mennään taas koittaan.

Ei kommentteja: