torstai 22. marraskuuta 2007

Diagnoosi: angiina

Aamulla jaksoin vihdoista viimein mennä työterveyshoitajalle. Meillä ei ihan kemiat osuneet yksiin. :o) Mä kun menin sinne, niin kerroin, että epäilen angiinaa, voisitko katsoa ja testata pitääkö paikkansa. Hoitajan kommentti oli, että "mitäs jos jätettäisiin ammattilaisille nämä diagnosoinnit?". Hoitaja teki sen parin minuutin pikanielutestin, johon mä en luota pätkääkään. No se näytti negatiivista, ja hoitaja voitonriemuisesti totesi, että "ei sulla ainakaan angiinaa ole!". Just. Hoitaja otti verikokeen käsivarren taipeesta, jotta verestä voidaan katsoa tulehdusarvot. Mulla on molemmissa käsissä ihan hyvät ja vahvat suonet, mutta jotenkin mystisesti ne nyt katosivat molemmat, ja hoitaja siis kymmenisen minuuttia kaiveli sitä verta mun molemmista käsistä vuorotellen. Mä inhoan verinäytteen antamista, joten tämän jälkeen olin aika kypsä tähän tätiin, ja toivoin ettei hän kuulu tehyyn ja saa palkankorotusta.

Ei kai se kiva ole jos mattimeikäläinen sanelee itse oman diagnoosinsa, mutta voisihan sitäkin joskus kuunnella. Mulla on ollut aikuisiällä useamman kerran angiina, ja mä kyllä tunnistan jo sen kurkkukivun kamaluuden ja tiedän mistä siinä on kyse.

Iltapäivällä soitin verikokeen tuloksista, ja mut käskettiin samantien lääkärin vastaanotolle. Tulehdusarvojen kuuluisi olla alle 20, ja mun arvo oli 126. Pääsin samantien lääkärille, se katseli hetken mun kurkkuun ja totesi, että kyllä tämä selvä angiina on, ei mitään epäilystä. Turha sitä kunnon nieluviljelyä on tehdä, tuhrautuu vaan muutama päivä tulosten odotteluun. Ja siihen pikatestiin ei luota kukaan kunnon lääkäri. ;o) 10 päivää penisiliinikuuria ja muutama päivä ihan täyttä lepoa.

Tuo lepo-osuus alkaa kyllä viimeistään huomenna jo tökkiä, sen verran hyvin tunnen itseäni. Eilen oli se pahin päivä, en jaksanut edes sängystä nousta. Tänään on ollut vähän helpompaa, ja huomenna uskon olevani jo lähes ok, lääkkeet vaikuttaa mulla nopeasti. Ette muuten ikinä arvaa, mitä olen katsellut tänään varmaan kolme tuntia tv:stä! Big Brother 24/7:aa! En ole katsonut sitä ennen lainkaan, ja ihan pihalla olen nytkin. Siellä on joku vanha hömeli rouva niiden teinien seurassa. Kaksi jätkää on kivivarmaan homoja, ja se yksi jätkä semmoinen symppis ja ystävällisen oloinen. Tänään ne on "leikkinyt" koulua, en kyllä tajua miksi. Niin siellä se yksi poitsu on horissut luokan edessä omasta elämänkatsomuksestaan jne. Oikeesti, huomenna mut saa jo ampua, jos jatkan ton tuijotusta. :o)
Viikonloppuna mulla on sitä agikoulutusta 3 tuntia sekä lauantaina että sunnuntaina. En aio jäädä sieltä pois, älkää kertoko lääkärille. Myös huomisiin hakutreeneihin menen ainakin vähäksi aikaa, ne kun on erikoisessa ja mielenkiintoisessa paikassa. Treenit pidetään sisätiloissa, jossain suuressa tehdasrakennuksessa! Aika hieno kokemus varmaan, kiva nähdä kuinka Blonkku reagoi ja ymmärtää asian.

Ei kommentteja: