maanantai 4. helmikuuta 2008

Himouskovainen, älä lue tätä

Suomen ev. lut kirkon kanta näyttää olevan se, että naiset ja miehet eivät ole tasa-arvoisia, ja että naisten kanssa ei ole pakko työskennellä jos ei halua. Naispappeus herättää edelleen keskustelua ja närää, varsinkin vanhemmissa ihmisissä ja kirkon jääräpäisissä miespapeissa.

Aamulehti uutisoi jälleen tänään pappien protestoinnista naispappeutta vastaan. Sellaiseen jumalanpalvelukseen ei voi osallistua, jota on naispappi pitämässä! Ei hyvänen aika sanon minä! Eikö kirkon edustajan juuri pitäisi hyväksyä kaikkea erilaisuutta, ja nyt eletään sentään 2000-lukua?! Missä työorganisaatiossa saat itse päättää, että kenen kanssa haluat tehdä töitä ja kenen kanssa et? Ja yhteistyöstä kieltäytymisestä seuraa korkeintaan joku tutkinta, mutta mitään muita seuraamuksia on turha miespapille odottaa. Kuulostaa niin kivikautiselta vanhojen jääräpäiden yhdistykseltä, että mä en halua moiseen instituutioon kuulua. Teen hiljaisen naisen hiljaisen mielenosoituksen, ja kirjoitin äsken eroilmoituksen. Eroan kirkosta, ja sillä sipuli. Miksi kuuluisin semmoiseen yhteisöön, ja vielä maksaisin siitä, millä ei ole mulle oikeastaan mitään annettavaa, ja jonka periaatteet sotii mun omia vastaan?

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Abloodit Laura! Minä tein tuon 20 v sitten ja jo silloin SAMASTA syystä =0/ eikö ole uskomatonta, ettei siinä ajassa ole tullu muutosta pappismiehien ajatuksiin?!! Voiko olla kankeampaa paikkaa olemassa ja siellä, jos missä, pitäis tosiaan olla suvaitsevaisia?! Aikanaan jäi rippikoulu kesken kun pappi väitti minulle, että minä VALEHTELEn kun kerroin totuuden miksi olin poissa eräästä kokoontumiskerrasta. Minullehan ei papit tule sanomaan, että valehtelen ku puhun totta! Minä en sitäpaitsi valehtele. Ja eikös niiden kuuluis luottaa ja uskoa muutenkin ihmiseen ja nuoreen? Hmpph.

- Kirkoton Taija, meinasin kyl kirjoittaa et Uskoton-Taija - eikä sekään olis ihan aiheetta ollut ;oP