keskiviikko 13. helmikuuta 2008

Pakki puuttuu

Eilen oltiin taas lämminhallitreeneissä Blonkun kanssa. Ne meidän ryhmän viimekertaiset nirppanokat eivät olleet paikalla, joten mullakin oli ihan hauskaa. :o)

Mentiin osittain jotain viime viikonlopun kisoissa ollutta kolmosten rataa, joten taas haastetta riitti. Radalla oli mm. kaksi hyppyä kaarella olevan putken takana, vähän niinkuin radan nurkassa. Tarkoitus oli ohjata hypyt niin, että ei mennyt sen putken takapuolelle, vaan että koira irtoaa se verran, että putken oleminen siinä välissä ei haittaa. Kyllä se lopulta namikippoa apuna käyttäen meni oikein. Radalla oli myös putkeenmeno pimeästä kulmasta. Se on jopa putkihullulle Blondille vaikea, ei olla juurikaan sitä treenattu. Tykkään tuon ohjaajamme logiikasta, että treeniradoista tehdään vaikeita, välillä jopa semmoisia v-mäisiä. Jos treenaa semmoisia, niin kisaradat ei hirvitä niin paljoa, ja on varautunut paljon pahempaan.

Treenit meni ihan kohtalaisesti. Oikeastaan kaikki mikä ei onnistunut, mitä olisi voinut parantaa tai mikä jäi häiritsemään, oli vain ja ainoastaan mun syytä. Vielä kun pääsisin tästä asian tiedostamisesta seuraavaan vaiheeseen, eli tekisin asialle jotain! Välillä tulee vaan semmoinen fiilis, että onkohan tää vähän liian vaikea laji mulle?! Mun kohdalla kun kaiken pitäisi sujua heti ja helposti, ilman vastoinkäymisiä. :o) Semmoiset ohjauskuviot mättää pahasti, missä mun pitää peruuttaa. Pakki puuttuu, tai sit se on pahasti kadoksissa. Mun vika, täysin. Rengasta ennen mun pitää hidastaa, jopa pysähtyä. Jos mennään täysillä, niin ohi menee. Mun vikaa siis sekin hörhöily.

Puomin kontakti mättää. Tai siis ei kontakti mene väärin, mutta ei Blondi tajua siihen pysähtyä ja jäädä pylly puomilla namia syömään. Tietenkään ei, koska me ei olla treenattu. Mun vika. Olen opettanut Blondin oikeastaan niin, että mä juoksen puomin sen vierellä, ja lopussa hidastan selvästi vauhtiani. Silloin Blondikin hidastaa, ja kontakti sujuu. Mutta nyt pitäisi päästä siihen tilanteeseen, että mä jatkan täysiä juoksemista eteenpäin, ja Blondi silti hidastaa ja pysähtyy... Treeniä, treeniä. Haluaisin kotiin semmoisen puomin alastulolaudan, oisko kellään lainata? :o)

Ei kommentteja: